تپه آولاباری تفلیس
نوشته شده توسط : badsa

تپه آولاباری تفلیس

یکی از جاذبه های گردشگری شهر تفلیس گرجستان که سالانه گردشگران زیادی از کل دنیا برای بازدید به آنجا می روند تپه ی آولاباری (Avlabari) است. این تپه بر روی صخره ای در منطقه ی شرقی رودخانه کورا واقع شده و به عنوان یکی از محله های قدیمی شهر تفلیس به شمار می رود و تا پل متخی (پلی که بخش قدیمی تفلیس را به بخش مدرن متصل می کند) از منطقه شهر قدیمی امتداد دارد.


 

تصویر زیبا از تپه آولاباری تفلیس

تصویر زیبا از تپه آولاباری

تاریخچه تپه آولاباری تفلیس

در طول تاریخ و در زمان های مختلف، این منطقه دو بار مورد حمله دشمنان قرار گرفت. از جمله اصلی ترین دلیل این حملات، مشرف بودن این تپه بر منطقه تفلیس و موقعیت مکانی مناسب تپه آولاباری بود. این حملات در تاریخ های ۱۲۲۶ توسط جلال الدین و ایرانیان در سال ۱۵۲۲ صورت گرفت. قابل ذکر است که در آن زمان گرجستانی هایی که با دین و سیاست مخالفت می کردند از روی پل متخی به داخل رودخانه پرتاب می شدند.

 

تصویر زیبا از تپه آولاباری تفلیس 

تصویر زیبا از تپه آولاباری تفلیس

در تپه آولاباری مجسمه ای از پادشاه گرگاسالی (Gorgasali) که در قرن پنجم شهر تفلیس را به عنوان پایتخت خود برگزید، دیده میشود؛ همچنین این پادشاه در این منطقه کلیسا و کاخ خود را ساخت و البته بعدها کاخی برای داوود شاه در اینجا ساخته شد و در همین کاخ ملکه تامار با شوهر دوم خود "دیوید سوسلان" ازدواج کرد؛ اما در نهایت در سال ۱۲۳۵ قصر و کلیسا در حمله ‌ای توسط مغول ها نابود شد.

 

تصویر زیبا از تپه آولاباری تفلیس 

تصویر زیبا از تپه آولاباری تفلیس

کلیسایی که امروزه در آولاباری شاهد آن هستیم در سال ۱۲۷۸ – ۱۲۸۹ به دستور شاه دمیتری (Demetre Tavdadebuli) ساخته شد و تا امروز چند بار بازسازی شد. در سال ۱۹۷۴ این کلیسا به طور کامل به یک سالن تئاتر تبدیل شد و حدود ۶ سال بعد در تاریخ ۱۹۸۰ کاربری خود را پس گرفت و باز هم به کلیسا مبدل گشت.

اقامت و دسترسی به تپه آولاباری تفلیس

ایستگاه مترو آولاباری در نزدیکی این منطقه قرار دارد و دسترسی مسافران را به این منطقه راحت تر کرده است. همچنین در اینجا برای اقامت کوتاه مدت مسافران تور گرجستان، هتل آولاباری ساخته شده است که در ۱۳ کیلومتری فرودگاه بین اللملی تفلیس واقع شده و دارای خدمات متنوعی از جمله وای فای رایگان، تهویه مطبوع، سالن مشترک غذا خوری و اتاق هایی با بالکن که دارای منظره رو به شهر است. تنها با ۱۲ دقیقه پیاده روی ازهتل می توان به ایستگاه مترو رسید. فاصله این هتل با تئاتر روستاولی حدود ۱,۳ کیلومتر می باشد.

امیدواریم که این مطلب در سفر به گرجستان برای شما مفید واقع شود.

خواهشمندیم در صورتیکه قصد سفر به کشور گرجستان را دارید،برای رزررو تور گرجستان با ما در تماس باشید.

 

منبع » تپه آولاباری تفلیس





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: